Categorii

Judete

15 idei de marketing pentru a atrage noi clienti catre salonul tau

Specialisti in Frumusete
Marketing

15 idei de marketing pentru a atrage noi clienti catre salonul tau

Indiferent de cat de profesionist este salonul tau, daca oamenii nu stiu de existenta lui nu vei atrage clientii de care ai nevoie pentru a-l considera unul de succes.

Cele mai importante lucruri pe care le poti face pentru a te bucura de mai multi clienti este sa le oferi experiente memorabile si sa te diferentiezi de celelalte saloane din zona.

15 Idei de marketing pentru a iesi din multime

Sa aruncam o privire la 15 idei de marketing care poat ajuta salonul tau sa atraga mai multi clienti.

1. Listeaza salonul pe platforme online de nisa

Stiai ca mai mult de 70% dintre cei care cauta un produs si serviciu vor cauta date despre acesta online, inainte de a apela efectiv la el?

Acest lucru inseamna ca salonul tau are nevoie sa apara in rezultatele cautarii. Folosirea unei agende telefonice nu va indrepta clienti noi catre salonul tau. Dar exista cateva metode digitale care o pot face.

  • Specialisti in Frumusete – odata creat un profil pe aceasta platforma dedicata celor care presteaza servicii de infrumusetare, acesta va aparea in primele rezultate pe Google in momentul in care clientii cauta salonul tau sau cuvinte cheie legat de acesta.
  • Facebook – Aceasta e o alta platforma pe care e important ca salonul tau sa aiba un profil. Acolo iti poti expune zilnic portofoliul iar clientii din zona pot interactiona cu salonul tau foarte usor.  

2. Gestioneaza recenziile salonului online

7 din 10 consumatori spun ca au incredere in recenziile si recomandarile pe care le vad online, la fel de mult ca si cum ar fi primit o recomandare de la un prieten.

Incurajeaza clientii sa ofere recenzii online salonului si asigura-te ca raspunzi fiecareia in parte. Conteaza foarte mult sa le arati ca iti pasa de parerea lor sau ca apreciezi faptul ca si-au luat din timpul lor pentru a-ti lasa o recenzie.

3. Creeaza parteneriate cu alte afaceri locale

Daca încerci sa atragi noi clienti, conecteaza-te cu alte afaceri locale care au acelasi public tinta si creati oferte combinate pentru a atrage mai multi clienti.
Nu vi s-a intamplat ca in momentul in care ati luat cina la un restaurant sa vi se ofere un film gratuit?

In cazul saloanelor puteti face parteneriate cu magazine de profil, centre de masaj sau chiar cu studiouri foto. Si lista poate continua.

4. Ofera reduceri pentru recomandari

De asemenea, puteti colabora cu afaceri locale pentru a va oferi reciproc recomandari.

Cu alte cuvinte, daca de exemplu, vis-a-vis de salon este un cabinet stomatologic care are un client care cauta serviciile pe care salonul le ofera, cabinetul poate anunta respectivul posibil client, ca daca merge la salonul tau de la recomandarea lui, clientul va primi o mica reducere. Si invers.

Poti crea si un program de recomandare online, iar clientii care trimit alti clienti sa fie recompensati cu reduceri sau chiar gratuitati, in functie de cate persoane trimit catre salon.

5. Programe de fidelizare

Odata ce ai clienti carora le plac serviciile tale, vrei sa ii faci sa revina la salonul tau.  Poti face asta foarte usor oferindu-le carduri de loialitate care sa le ofere ceva suplimentar daca continua sa vina la tine.

Un exemplu de cum poti folosi programul de loialitate este sa oferi clientului la a doua venire in salon un card precum cel de mai jos, in care clientul primeste cate o stampila dupa ce se bucura de anumite servicii in salonul tau, urmand ca la a 5 a vizita de exemplu, acesta sa poata primi serviciile preferate gratuit sau bucurandu-se de o reducere mai mare.

Sursa foto: https://www.designwizard.com/

6. Promoții de salon

Toata lumea iubeste promotiile, asa ca daca aveti un motiv bun pentru a promova ceva, asigurati-va ca faceti acest lucru. Acest lucru va aduce clienti noi in salon si ii va face sa revina. Cateva dintre promotiile pe care le-ai putea lua in considerare sunt:


Promotie pentru clientii care vin prima data – le poti oferi un pret special sau le poti oferi un serviciu suplimentar care pe tine sa nu te coste foarte mult, dar pentru ei sa valoreze enorm.
Promotii Lunare – Oferiti un serviciu redus in fiecare luna. Acest lucru atrage clientii care cauta acel serviciu, dar creste curiozitatea celor care poate nu s-au gandit sa se bucure de serviciul respectiv in trecut.
Promotii pentru zile speciale – Ziua Femeii, Ziua indragostitilor sau zilele de nume ale clientilor pot fi un moment prielnic pentru a le face un cadou sub forma de reducere. Se apropie Sfantul Andrei si mai e si zi libera? Atunci nu rata sansa de a avea Andrei si Andree in salonul tau, carora sa le oferi cadou un serviciu pe care salonul tau il ofera.

7. Distribuie promotiile pe Social Media

Odata ce lansezi o promotie, asigura-te ca o distribui pe toate platformele de socializare pe care le ai la dispozitie.

Facebook si Instagram te vor ajuta ca mai multi posibili clienti sa afle despre promotiile speciale pe care salonul tau le ofera.

8. Foloseste promovarea pe Facebook sau Google

Stiai ca 20% dintre toti utilizatorii Facebook au facut o achizitie pe baza anunturilor ce le-au vazut in timp ce navigau pe feed?

Statisticile sunt asemanatoare cand vine vorba si de anunturile pe Google. In mod obisnuit, aceste anunturi sunt targhetate si vizeaza publicul tinta de care ai nevoie.

Asigura-te ca alegi foarte bine datele demografice si interesele pe care le targetezi pentru a te asigura ca te bucuri de rezultatele dorite.

9. Foloseste anunturi de retargetare

Aceasta este o metoda de marketing care va ajuta salonul foarte mult.

Daca un posibil client ajunge pe site-ul salonului si nu realizeaza sa zicem, o programare, data viitoare cand va intra pe Facebook sau pe un blog care contine anunturi tip banere, salonul tau ii va aparea pe ecran pentru a-l directiona inapoi pe site sa faca actiunea pe care tu o doresti.

10. Organizeaza un concurs in salon

Organizarea unui concurs in salonul tau sau pe retelele de socializare este o modalitate excelenta de a atrage clienti. Poti oferi persoanei care trimite cele mai multe recomandari catre salonul tau un pachet complet de servicii sau un certificat cadou pe care il poate folosi la urmatoarea vizita.

11. Creeaza un buletin informativ prin email

Creeaza o lista de emailuri de la clientii salonului pentru a-i anunta periodic de ce se mai intampla in cadrul salonului.

Le poti trimite ofertele pe care le desfasori in cadrul salonului, precum si orice altceva doresti sa le comunici, cum ar fi de exemplu ca produsul lor preferat de ingrijire a parului e din nou in salon.

12. Profita de sarbatori si evenimente speciale

Promotiile de sarbatori atrag intotdeauna ochiul potentialului client.

Poti oferi mamelor ceva suplimentar de ziua lor, sa oferi reduceri de Craciun sau chiar pentru Anul Nou.

Stii din trecut ca lunile ianuarie si februarie sunt luni slabe din punct de vedere al clientilor. Fa promotii constant in timpul ala pentru a-ti asigura un flux de clienti.


Nu uita nici de nunti sau de banchete. Sunt ocazii speciale pe care le poti folosi pentru a face clientii sa se simta speciali intr-o zi atat de importanta pentru ei.

13. Promoveaza Certificatele Cadou

Certificatele Cadou sunt o modalitate excelenta de a atrage noi clienti catre salon, mai ales in perioada sarbatorilor. Poti oferi chiar si o oferta speciala pentru achizitiile de certificate cadou care ofera clientului un card cadou gratuit de 50 Ron la fiecare achizitie de Certificate cadou de 400 Ron.

Cand cel care primeste cardul cadou vine la programare, exista mari sanse sa se mai intoarca. Si de aici poti incerca sa il fidelizezi.

14. Organizeaza petreceri in salon

Organizarea de petreceri sau alte evenimente in salon poate fi o modalitate excelenta de a face cunoscut faptul ca salonul tau este ceva special. Poti organiza o petrecere in care sa sarbatoresti cei mai fideli clienti. Ei vor distribui pe Social Media fotografii de la eveniment, lucru care ii va face pe altii sa spuna „vreau si eu” .
Sau poti organiza actiuni caritabile in cadrul salonului cum ar fi sa oferi servicii celor care nu isi pot permite asta. Asigura-te ca distribui aceste lucruri pe retelele sociale pentru a-ti arata sprijinul fata de comunitate. Acest lucru e observat si apreciat de potentialii clienti.

15. Tine mereu la tine o carte de vizita

Tu esti cea mai potriita persoana de a face reclama salonului tau. Asa ca daca ai o culoare la par deosebita sau o coafura care atrage priviri, ii poti informa pe cei care te opresc sa te intrebe cine te-a aranjat, ca pot beneficia si ei de aceasta coafura la salonul tau, inmanandu-le o carte de vizita si spunandu-le de reducerea pe care o pot primi daca vin pentru prima data.
Daca nu ai o carte de vizita la tine tot timpul, s-ar putea sa pierzi oportunitatea de a avea un nou client in cadrul salonului. Asa ca asigura-te ca ai cateva la tine tot timpul. Deasemenea, lasa o carte de vizita pe oriunde mergi si achizitionezi ceva odata cu banii.

Sursa foto coperta: https://www.freepik.com/photos/woman’>

Sursa foto articol: www.pixabay.com