Categorii

Judete

7 sfaturi pentru a nu-ti pierde clientii salonului in perioada de criza

Specialisti in Frumusete
Marketing

Industria de beauty trece la randul ei printr-o perioada de criza. Este interzisa activitatea saloanelor de infrumusetare, insa nu sunt interzise activitatile pe care le putem face pentru a ne putea reveni rapid dupa aceasta perioada.

Ti-am pregatit cateva sugestii care sa te ajute si sa poti trece mai usor peste aceasta perioada.

1. Pregateste salonul de infrumusetare si site-ul pentru perioada de dupa criza

Daca deocamdata planurile pe termen lung pica (deoarece nu ai nicio siguranta ca maine vei avea aceeasi situatie ca si azi), nu ai nici o scuza pentru a nu te gandi la ceea ce poti imbunatati la salonul si serviciile tale, pentru ca atunci cand va trece perioada de criza sa fii pregatita pentru valul de cliente ce va veni.


Fa-ti un plan in fiecare dimineata si tine-te de el in ziua respectiva. Pasii mici duc pe termen lung la rezultate extraordinare. Maine slefuieste planul, adaptandu-l la situatia de moment, si mai ales respecta-l. Tot asa, zi dupa zi.


Fa audit-uri si asupra site-ului si vezi care e statusul actual. E usor de gasit pe Google? E usor de navigat? Gaseste clientul toate informatiile de care are nevoie? Portofoliul este actualizat?


Vezi unde poti imbunatati paginile site-ului si adauga functionalitati noi. Creeaza si o sectiune de oferte pentru perioada ce va veni.
Rezerva-ti 1 ora pe zi, maximum, pentru a te gandi cum sa iti transformi si optimizezi modelul de business pentru a continua sa rezisti pe piata.

2. Este vital sa comunici in continuare cu clientii

Este necesar sa nu renunti la a te promova. Trebuie sa apari mereu in fata clientilor pentru ca acestia sa nu uite de tine. Poate acum nu stii cum sa tragi de bugetul pe care il ai, dar mai tarziu vei regreta ca ai renuntat la promovare in schimbul unor lucruri care nu erau neaparat necesare.
Comunicarea continua cu clientii e necesara. Posteaza pe retelele sociale care sunt modificarile pe care le-ai adoptat in cadrul salonului tau si asigura-i ca vei fi acolo pentru ei, cu cele mai bune servicii in momentul in care toata aceasta criza va trece.


Arata-le ca te pregatesti si inveti continuu pentru ca ei sa aiba parte de look-ul dorit dupa aceasta perioada de absenta. Tehnici si stiluri noi, produse si un salon curat, pregatit sa ii intampine.
Ruleaza o reclama pe audiente noi cu aceste informatii.
Reposteaza fotografii din portofoliu, cu intrebari in descriere pentru a stimula interactiunea cu clientii.

3. Reactualizeaza strategia de marketing si de fidelizare

Acum e momentul sa te gandesti la cum iti vei atrage clientii catre salon. Si mai ales cum ii fidelizezi. Costurile de atragere ale unui client nou sunt cu mult mai mari decat cele folosite pentru fidelizarea lor.


Vezi ce masuri iau ceilalti specialisti din domeniul tau pentru a se pregati de perioada urmatoare. Vezi ce posteaza pe retelele sociale, pe ce platforme de promovare se inscriu sau care sunt actiunile pe care le intreprind.


Cauta solutii pentru a-ti surprinde clientii si diferentiaza-te de celelalte saloane de infrumusetare din zona ta. De ce ar trebui sa vina la tine si nu la ceilalti?

Creeaza o oferta unica de valoare pe care doar tu o poti oferi.

4. Vinde abonamente si pachete pentru a-ti asigura cash-flow-ul pana vei iesi din aceasta criza

Ofera-le posibilitatea de a achizitiona de pe acum abonamente si pachete complete de infrumusetare de care vor avea atata nevoie dupa ce vor iesi din casa. Ofera-le o reducere si ofera-le garantii.
Astfel ele vor fi mai dornice sa cumpere acum iar tu iti vei asigura banii pentru a face schimbarile pe care ti le-ai propus si a rezista.

5. Creeaza continut nou (pe blog, in pagini) util in aceasta perioada si actualizeaza continutul vechi

Spune-le oamenilor cum sa se ingrijeasca in aceasta perioada. Recomanda-le produse sau remedii naturale, pe care le au in casa pentru a se ingriji pana ajung la salonul de infrumusetare.
Fa articole despre cum sa isi ingrijeasca parul cat stau in casa, cum sa faca asta, ce produse sa foloseasca. Acum e momentul perfect al mastilor de par. Nu mai au scuza ca nu mai au timp sa si le aplice.


Concepe video tutoriale despre cum sa-si ingrijeasca tenul. Multe nu stiu cum sa si-l exfolieze corect, cum sa si-l demachieze atat dimineata cat si seara, ordinea si modul de aplicare a produselor cosmetice, etc. Arata-le aceste lucruri si cu siguranta te vor vedea ca pe un specialist in domeniu. Si ghici la cine vor apela cand vor avea nevoie de un machiaj sau tratament cosmetic? Raspuns corect: la tine!


Foloseste-te si de live-urile pe Facebook. De multe ori persoanele sunt mult mai receptive la o persoana care le vorbeste in momentul acela. Astfel au posibilitatea de a-ti pune si intrebari, lucru care te-ar ajuta si pe tine foarte mult.

6. Documenteaza produsele in amanunt

Arata-le clientelor ce produse folosesti, ce contin acestea si ca nu atenteaza la sanatatea lor. Arata-le cum le ingrijesti (atunci cand vine vorba de produsele de machiaj) si incurajeaza-le sa iti puna intrebari despre acestea. Astfel iti vei demonstra cunostintele si vei creste increderea clientelor in tine.

7. Creeaza cursuri unu la unu online de automachiaj

Pentru unele fete statul in casa poate fi un prilej extraordinar de a invata sa se machieze cu produsele pe care le au. Nu te teme ca nu vei mai avea cliente dupa. Cand au evenimente, fii sigura ca tot la tine au sa apeleze.


Astfel te poti asigura ca iti asiguri un cash-flow pana vom iesi din aceasta criza si vei putea redeschide salonul. Bineinteles ca predand cursul de automachiaj online, tariful nu va mai fi la fel ca cel in cazul in care l-ai fi facut la locatia ta, dar totusi iti recomandam sa nu scazi sub 70%.
Sau poti oferi vouchere pentru cursul de automachiaj care pot fi folosite peste 6 luni, 1 an, 1 an jumatate, aplicandu-le o reducere daca le achizitioneaza acum.

Cu putina organizare si flexibilitate din partea ta, vei reusi sa iti sustii afacerea. Fii transparent, continua sa comunici si ramai atent la reactiile clientilor tai.

Nu stii de unde sa incepi? 
Daca ti-am spune ca poti fi activa online pe cea mai vizitata platforma dedicata 
Specialistilor in Frumuste si poti primi toate functionalitatile unui website cu o investitie de doar 3 Euro/luna? 
Doar inscrie-te aici:  https://specialistiinfrumusete.ro/adauga-profil/. 
De succesul serviciilor tale ne ocupam noi!